Jdi na obsah Jdi na menu
 


VI. Díl šestý

VI. DALŠÍ DODATKYPODVOD č. VI

Jak jsem již napsal, s první SOSD ze dne 16.8.2002 jsme se seznámili na členské schůzi dne 10.9.2002, kde nám, 84 přijímaným novým členům BD, byla tato smlouva předána, a po našich dotazech a projeveném znepokojení jsme byli za účasti primátora pana Úlehly ujištěni, že se jedná o formalitu a že nám budou byty po 20-ti letech a zaplacení předepsaných splátek předány za 1,-Kč,a nebo za náklady spojené s převodem.

Když jsem zjistil, že je tato smlouva „neplatná“, spojil jsem se s několika dalšími členy a vytvořili jsme 8 členný tým, kde jsme řešili, jak smlouvu a ustanovení v ní změnit tak, aby byla smlouva spravedlivá a nepřišli jsme o náš majetek.

Tlačili jsme na město i představenstvo, aby článek o vypořádání sdružení po 20-ti letech byl změněn. Nakonec zástupci města a jeden člen BD z naší skupiny jeli společně na SFRB. Chtěli jsme dosáhnout toho, aby bylo ve vypořádání to, co nám zástupci města a představenstvo slibovali, že vypořádání majetku bude takové, že za podíl SMZ zaplatíme 1,- Kč nebo náklady spojené s převodem.

Zástupci SFRB, jak již dnes víme protiprávně, však takovou úpravu neumožnili, ale nakonec došlo ke změně alespoň v tom, že v článku VIII. odstavec 6. byla změněna formulace o převodu majetku města tak, že bylo vynecháno slovní spojení „a to za tržní cenu“, a nahrazeno formulací „za cenu dohodou“.

Pokud by ve smlouvě zůstala původní formulace, nebyla by po 20-ti letech žádná možnost než ta, že se podíl města ocení „cenou obvyklou v dané době a v daném místě“, tedy cenou tržní. A ohodnocen by tak byl i náš vklad výše uvedený, který se stal, bez náhrady, podílem SMZ, což by znamenalo, že bychom za to, co jsme již jednou zaplatili, zaplatili po druhé, navíc navýšené o nárůst tržních cen bytů od roku 2003 do roku 2023.

To se provedlo v dodatcích:

1. Dodatkem č. 2 Smlouvy o sdružení, tentokrát Smlouvy o sdružení ze dne 19.8.2002, která ale nemá dodatek č. 1 a je to SOSD na celkem 162 b.j..

(Dodatek č.1 je dodatkem SOSD ze dne 16.8.2002).

2. Dodatkem č. 1 Smlouvy o sdružení ze dne 31.10.2002

Tyto dodatky, bez ohledu na to, že dodatek č. 2 je chybný, byly jako jediné schváleny členskou schůzí BD dne 7.1.2004 a podepsány byly dne 12.1.2004.

V těchto dodatcích, aniž by o tom byli členové BD zpraveni a byl jim vysvětlen důsledek takového ustanovení, byl změněn článek III. odst. 1 každé původní (byť i neplatné) smlouvy a byl nahrazen formulací uvedenou v těchto dodatcích.

Navíc, nad rámec původních ustanovení ve smlouvách uvedených, bylo do tohoto odstavce a článku „vpašováno“ slovní spojení, že se účastníci sdružení zavazují sdružit finanční prostředky na výstavbu domů „včetně technické infrastruktury“.

Navíc se i do dalšího změněného článku VIII. odst. 7 „vpašovala“ věta, že „Technická infrastruktura, v zájmu řádného provozování, údržby a celistvosti, zůstává po celou dobu výstavby a po dokončení ve výlučném vlastnictví města“.

Co je myšleno technickou infrastrukturou (dále jen „TI“)?

V dodatcích žádná specifikace uvedena není. Ve skutečnosti se jedná o chodníky, parkoviště okolo domů, upravené plochy zeleně, vybudované hřiště, ale také část cyklostezky a veřejné osvětlení okolo ní a samozřejmě veřejné osvětlení okolo chodníků.

To vše ve výši 19.029.024,-Kč, jak vyplývá z dopisu primátora pana Úlehly ze dne 12.9.2005. KE STAŽENÍ

Proč bylo toto ustanovení do dodatků smluv vpašováno?

A) Protože se jedná vždy o majetek SMZ, stejně jako jsou majetkem SMZ pozemky, na kterých tato TI byla vybudována.

B) Protože bylo třeba „podvést“ SFRB.

SMZ dle nařízení vlády náležela dotace na výstavbu domů ve výši:

380.000,- Kč na jeden každý byt

500.000,- Kč na každý jeden byt zvláštního určení a

180.000,- Kč  (za každý byt) na vybudování technické infrastruktury. SMZ dostalo tuto část dotace pouze na I. etapu. Jelikož se posledními dodatky SOSD navýšil konečný počet budovaných bytů na 166 a v I. etapě (neplatné smlouvy vč. dodatků)  se jedná o 85 b.j., tak celková dotace na vybudování TI, poskytnutá fondem, činí pouze 1.530.000,- Kč. Ale TI stála 19.029.024 Kč.

To je rozdíl oproti skutečnosti 17.499.024.-Kč!

SMZ dalo do výstavby pouze a jen dotaci od SFRB. To znamená, že TI, která je výlučným vlastnictví SMZ, byla dotována z dotace určené na výstavbu bytů a bytů zvláštního určení právě v té výši, která městu scházela. 17.499.024.-Kč!

Domnívám se, že to je dotační podvod!

Město chtělo právě pomocí těchto dodatků tento podvodzhojit“ tím, že změnilo původní formulací toho, na čem se účastníci smlouvy dohodli, tedy že sdruží finanční prostředky na výstavbu bytů (původní záměr všech předcházejících smluv a dodatků, ať již platných nebo ne) a nyní tedy i TI.

Tím by při kontrolách ze strany SFRB argumentovalo, že SMZ vložilo do TI svoji část dotace ve výši (správně) 1.530.000,- Kč, a zbytek dodalo BD ve výši 17.499.024.-Kč.

Najednou bylo BD chudší o 17.499.024,-Kč!

Tentokrát jsou pod tímto podvodem podepsáni na straně města pan Úlehla (ODS), primátor, a na straně BD pan Miroslav Kašný, zastupitel (KDU-ČSL), předseda představenstva a  pan Čech, místopředseda představenstva BD a ředitel SDZ.

(Pan Úlehla i pan Kašný hlasovali stejně jako jejich spolustraníci, za prodej části podniku VaK Zlína a za provozní model s VEOLIÍ….)

Tento dodatek je ale schválen a podepsán až po kolaudaci dostavěných do v září 2003 a tak je toto ustanovení o TI nejen nesmyslné, ale i neplatné, jelikož není možné po dokončení investice říkat, že se oba účastníci zavazují sdružit finanční prostředky na výstavbu bytů a TI, tedy něčeho, co již bylo postaveno, zkolaudováno, zaplaceno a dáno do užívání včetně nájemních smluv k bytům.

 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< říjen / 2024 >>


Statistiky

Online: 5
Celkem: 11390
Měsíc: 4092
Den: 279